Thursday, January 19, 2012

Ya, itu mungkin aku...

Ya,
Itu mungkin aku,
yang sedang asyik melayan laman sesawang,
sedang asyik menelaah artikel2 hangat di laman sosial,
Ya, akulah itu.

Aku itu,
ketika hampir hanyut dalam dunia sesawangku,
takdir tuhan,
pandangan aku jatuh pada satu paparan,
perkongsian sahabat sefikrah,
yang memancing detik hatiku.

Detik itu,
ketika aku berkira2 masih mahu bersia-sia,
aku tekan tetikus pada paparan itu,
lantas muncullah satu video pendek,
yang telah membangkitkan satu perasaan,
meluruhkan titisan2,
dari dua mataku ini.

Ya, itulah aku,
yang merasakan diriku penuh noda dan dosa,
yang merasakan betapa hitamnya aku di kalangan sahabat2ku yang lain,
kata2ku, perbuatanku, amalku,
adakah aku niatkan untukNya?

Ya, itulah aku,
aku merasakan video itu diciptakan untuk aku,
aku yang kadang2 jatuh dari berharap,
tersungkur dari landasan meraih redhaNya,
sedangkan sahabat2ku semakin mendekatiMu,
mengapa aku masih di sini?

Ya, inilah aku,
inilah detikku,
inilah aku,
aku yang sedar,
aku yang berubah,
aku yang mengejar kembali,
aku yang berlari,
yang pecut menghampiri,
semoga Kau redha,
semoga Kau terima,
doaku ini
Ya Ilahi




FastaBiQuL Khairat

No comments:

Post a Comment