Monday, May 18, 2009

Boys Over Flower (korean version)

Salam....


disebabkan ada orang bertanya crita korea apakah yang telah menawan hatiku buat sekian lama...


inilah jawapannya kak aini...



Boys Over Flower...korean version!!






Title: 꽃보다 남자 / Kgotboda Namja
Also known as: Boys Before Flowers / Boys Over Flowers
Genre: Romance, comedy
Episodes: 25
Broadcast network: KBS2
Broadcast period: 2009-Jan-05 to 2009-Mar-31
Related Series: Meteor Garden, Hana Yori Dango, Liu Xing Yu




Koo Hye Sun as Geum Jan Di

F4:
Lee Min Ho as Goo Joon Pyo
Kim Hyun Joong as Yoon Ji Hoo
Kim Bum as So Yi Jung
Kim Joon as Song Woo Bin


Apsal tengok BOF?

HYD x best ke?


Huhu...takde yang tak best atau best...
bagi diriku...semuanya ikut musim...

kalau musim tu HYD best, bestla dia...
musim ni BOF best plak...so bestla dia...hehe

apape pun BOF telah membuatkan daku berminat akan bahasa korea...
hoho...
selama ni tengok cite korea x minat pun nak blaja...
bukan ape...kat msia dubbing je kejenya...
abis hilang ke'korea'an dia...hehe
makanya BOF ini adalah crita korea kedua yang aku tengok dalam bahasa korea...
(selepas sassy girl chun hyang...(^^) )


These are F4 cast for BOF


And seperti biasa...setiap cerita korea ada daya tarikan dia tersendiri kan??
hehe...
well same goes for BOF here...
mostly jalan cerita kalau siapa tgk HYD and HYD 2 memang lebih kurang sama...
yang tak sama pun ada...
all I can say here is...both interesting


and here comes the talking about the main casts...
wahaha....


well frankly speaking, actors for korean version memang abit alike to the comic
especially gu jun pyo or domyoji tsukasa..(F4 dia pun lagi best rasanya..hehe)

kalau makino tsukushi, i would say yang japanese punya a bit alike to her,
but still, guem jan di had done her best...they are alike in hair style and eyes..

tak caya?
try to compare and contrast em...
hehehe...

The live action ones....




The comic ones...



the differences between em...

you'll be the judge...(^^)



Well...these are the reasons why I stucked in from of my laptop every morning...
hoho....
lagha betulla crita2 nih...

hehe...

on the bright side...

they are my free time...

bak kata kak tina

"enjoy the boringness of Perth"

how am I enjoying it?

by watching onlne dramas...

hehe


Well...dats all for now...
my advice...nak tengok citer2 camni silakan...
tapi set your priority okay?
dahulukan mana yang perlu...
hehe...pesanan untuk diri sendiri juge...
(^^)
*fasTabiQuL KhairaT*

Friday, May 15, 2009

My first road trip in Aussie...FINALE!!

Salam....
Hye guys!!
sori lama meninggalkan posting nih....
hehe...busy sketla....
tengah layan citer korea plak tu...
cerita korea dah khatam lehla sambung balik keje2 yang terbengkalai...
hehehe (^^)

Baiklah!! The final day finally here..
Macam tak caya pagi tu masih di Yallingup
tapi petang nanti mesti dah ada kat Perth balik...
huhu xmo2.. 



Destinasi pertama sepatutnya Mammoth Cave, namun disebabkan cave itu jauh gakla dari tempat kami menginap, so kena kluar awal..
Tapi, sempat lagi kitaorang singgah tempat "yang ada epal"...hehe
actually tak tau nama apa, so panggil trademark dia je...
Dis is Laurence Cellar guys!


Inilah epal yang diperkata-katakan oleh sekalian warga Tarago...hehe
Aku ingat ladang epal...
rupa2nya epal tiruan sahaja....hehe
namun kegembiraannya masih ada(^^)

Setelah puas bergambar, perjalanan diteruskan kembali...
ngantuk gak aku sebentar...hoho...
namun akhirnya tibalah kami ke...

 Mammoth Cave.


Apsal nama dia Mammoth Cave??
Hmm...soalan yang baik sahabat2ku...(^^)
Actually ada satu batu dalam cave ni yang nampak cam mammoth punya taring...
Hampa suma tau mammoth tu apa kan??
Ala...kalo tengok Ice Age mesti tau...(aku x tengok pun...huhu)
Mammoth is an ancient beast with thick hairy fur and huge taring...
bentuk dia sebijik cam gajah tapi...
It really2..REALLY BIGGER THAN GAJAH..
(^^)


Disebabkan lighting yang kurang baik,
banyak gambar yang tak jadik...huhu
anyway...still rasa terpegun dengan ke'mammoth'an cave ini...
as it name goes....cave ni sangat besar...
susah nak cakap...subhanallah...
aku gua kelam x sampai lagi (apada~~hehe)...
so takleh nak wat perbandingan...

Kalau u guys nak tau...
Dis was my first time masuk gua...
kat Msia tak penah tau...hehe
Tak sangka...
kali pertama kakiku melangkah ke dalam gua adalah di Australia...
rasa cam best je...hehe
alhamdulillah2...

Bergambar lagik...hehe
kemestian tu...

Setelah beberapa ketika (yeke?) di mammoth cave,
kami meneruskan perjalanan ke Busselton Jetty,
dah lupala brapa lama nak ke sana...
kejap je rasanya...
dalam sejam kot...hehe

well dis is it!
Busselton Jetty

Subhanallah...cantikkan??
Bilala pantai kat Penang nak lawa cam nih?
huhu

Kat sini kami spend time untuk berjalan2 n makan n solat...
sepatutnya pegi cheese factory tapi yang tu backup plan aje kalo jetty tak bukak..
Alhamdulillah, jetty ni function as usual n we all pun bergambarlah as usual...
hehe

Indahnya...indahnya...indahnya
Ya Allah...
masya Allah....
cantik...

Masa, andai dapat kuputar kamu...
huhu...rindunya nak pi jalan2 lagik...(^^i)

Setelah usai solot zohor berjemaah...
kami memanjangkan langkah ke thrombolites
aku sbg ex-co driver duk jelah diam2 kat blakang...
hehe...sembang bukan main sakan lagik ngn kak syazwan...
biasalah...bila ex-irshadian bertemu....
macam2 leh borak kan??
sapa stuju??hehehe

Namun, alkisahnya,
encik azli, telah tersilap jalan...
huhu...tegang jugaklah situasi sebentar...
dengan drivernya, dengan co drivernya...
dengan warga2 seat Taragonya...
kecoh gak sebentar...
haha...

Tapi...benda dah nak jadik kan...
Nak wat lagu mana....
aku pun cam salah gak coz tak print out map untuk ke Mandurah dari Busselton...
ampunkan daku...huhu

Akhirnya, thrombolites terpaksa diketepikan...
slamat tinggal thrombolites...

and hello....
Mandurah Miniature Village!!!

Masuk je miniature ni terus bergambar eh...
ish2...camera freaks btul...haha

Mandurah Miniature Village is situated in Mandurah...
Hmm...Miniature Village eh...
ape yang korang expect ada kat sini??

Yup...betul tu...kampung!
tapi kampung omputihla...hehe

Actually kat sini banyak gila model2 rumah yang kecil2 n comel2...
ada rumah orang terkenal cam William Shakespeare, anak dia, pelakon terkenal pun ada...
sori tak dapat nak upload gambar...
huhu...gambar dari kameraku telah hilang...
tatau apsal...(T.T)

Ini model Train Station yang comel.
Kat sini ada satu butang yang kita kena tekan
 Then beberapa saat kemudian akan ada sebuah kereta api mainan lalu depan kita...
hehe cute sangat...
  Bergambar di tepi maze...
yup, dalam ni ada maze...
takut gakla nak masuk memula...
yela...kalo sesat camna??
huhu...
Tapi berkat keazaman n panduan mereka yang berani, slamat jugak aku melangkahkan kaki keluar dari maze ini...
hehe 
 
Haha...superimpose tak jadik....
Inilah function umah kecik2 ni...
leh jadik pencetus idea kepada photographer skalian...
aku yang nak kata amatur pun bukan ni...
main tangkap je...haha 
 
Terik gila kan??
wah2...memang panas gakla kat sini tapi still enjoy gak...
Kami tak dapat lama2 kat sini coz dah dekat ngan closing time...
huhu...so dalam stengah jam je kot
tapi tu pun rasa dah cukup lama gak...
hehe....mebi penat kot...(^^i)

Maka untuk mendapatkan ending yang menggembirakan...
kami pun bersetuju untuk membuat sesuatu yang menggembirakan semua orang...
MAKAN!!
hehe...
maka bergeraklah kami ke Fremantle...
untuk makan fish and chips nya yang sedap dan mahal ituh...(T.T)

Makan2...(^^)


Berakhirlah sudah coretan my first road trip in Aussie...
Banyak betul pengajaran yang dapatku kutip sepanjang 3 hari 2 malam yang bermakna ini,
banyak kelebihan dapat kutemui
banyak kekurangan mampu kuatasi
banyak memori telah kuhayati
dan pastinya takkan ku lupakan
abadan abada...
insya Allah...


Ya Allah....
Alhamdulillah
atas peluang yang kau beri kepada kami...
untuk menerokai duniaMu yang luas ini...
Ini baru Australia kawan2...
eh silap, baru western australia.
Melbourne, sydney, tasmania, queensland belum lagi...
Hehe...

But my trips to those respective side of Australia are coming SOON...
Insya Allah...

Doakan aku sampai ke Sydney and Melbourne winter break ni...
Doakan aku mampu luangkan masa untuk berkongsi kenangan aku dengan korang semua di lain masa..
Doakan juga annajah ma'ana fi dunya wal akhirah..

Insya Allah...
*fasTabiQuL KhairaT*