Tuesday, October 5, 2010

Further study to OZ NZ?

Assalamualaikum wbt,

Ada keinginan untuk further ke OZ NZ? Ataupun memang dah dalam track ke OZ NZ? -tengah study foundation-

Tiba2 terimbau pengalaman sendiri dahulu........

"Eiiii, cuaknya...dulu before SSABSA cuak tak dapat fly, ni bila result dah lepas baru cuak nak pikir camnelah nak idup kat sana. Mama n ayah jauh, kawan2 pun ngan omputih. Nanti camne nak solat? bukannya ada surau ke masjid ke kat sana. Winter plak sejuk, camne nak wuduk? ada rukhsah ke x? ada makanan halal x kat sana? xkan nak makan sayur je tetiap ari? huhu...tapi yg paling penting siapalah nak tolong aku time kat sana nanti??? wuuuu....(T.T)"

Itulah saya -lebih kurang- time muda2 dulu. Hingusan sungguh. Jadi bagi adik2 nun jauh di Malaysia, yang baru lepas SPM ke, baru lepas SACE ke, IB ke, and banyak lagi degree yang saya tak berapa arif, di sini saya nak promote satu solusi kepada pertanyaan2 itu...

Fly High OZNZ 2011!

Fly High OZNZ adalah satu program pre-departure yang dianjurkan khas buat adik2 sekalian. Saya sebagai senior sangat2lah memahami kecuakan anda sebelum fly. Iyelah, tempat baru, atmosfera baru. Siapalah tempat bertanya kita kan? Jadi dalam program ini, dikumpulkan speaker2 yang mantap dan senior2 dari uni2 di OZNZ sendiri langsung kepada anda. Face to face. Nak tanya apa, silakan...insya Allah jawapannya pasti x mengecewakan.

Insya Allah tarikh Fly High adalah

25-26 December 2010

Jadi........bolehla adik2 buat planning dari sekarang. Bukan mudah nak dapat ilmu secara langsung tentang pengalaman di luar negara. Tapi, de best teacher is still your OWN experience. Insya Allah, time fly nanti, ilmu bakal penuh di dada bersama2 dengan doa dan harapan kami semua.

Mereka2 yang bakal menempuhi PMR, SPM, SACE, IB and de list goes on...saya nak ucap selamat berjaya buat kalian. Semoga segala usaha dan doa kita dimakbulkan Ilahi. Insya Allah, takkan lari gunung dikejar.

Ingatlah bahawa tiada satu pun hembusan nafas insan di muka bumi, yang berlaku tanpa takdir Allah mengalir di dalamnya...

Buatlah yang terbaik, PASTI, Allah juga telah janjikan yang TERBAIK buat kita.

Enjoy this teaser video made by students studying in PERTH, Australia. (not me but my cute friends...hehe)

-mohon sebar2kan ye kawan2- (^__^)



Insya Allah, kalau ada soalan apape tentang Fly High saya boleh cuba sedikit sebanyak menjawab. (^_^) will update the progress soon.......

FastaBiQuL Khairat (^^)v

Friday, October 1, 2010

KeredhaanMu ya Allah....(T.T)

KeredhaanMu

Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih


Lagu : iniAmin / Zamre Khan (Hijjaz Records)
Lirik : iniAmin / Zamre Khan (Hijjaz Records)
Penyusun Muzik : Trabye
Penerbit : Faizal Osman
Hakcipta : Hijjaz Records Sdn. Bhd.




FastaBiQuL Khairat....